موسسه آموزشی ایوان
ارتقا مهارت شما ، سرمایه ماست

تست بینایی سنجی آنلاین

thumb 1428

شرکت Visibly اخیرا موفق به دریافت گواهینامه (k)510 از FDA برای تست بینایی سنجی خود شده است. این تست به کاربران اجازه می دهد بینایی خود را به صورت آنلاین بررسی کنند. نام این تست VDAP (مخفف Visibly Digital Acuity) بوده و اولین تست آنلاین تشخیص میزان وضوح و دقت (حدت) بینایی تنها با استفاده از یک موبایل لمسی و کامپیوتر متصل به اینترنت در آمریکا است.

تست VDAP به کاربر کمک می کند تا قبل از شروع انجام تست، محیط را برای تست آماده کند، مثلا تنظیم روشنایی کامپیوتر و هرگونه نور اطراف، تنظیم صدا و همچنین کمک به یافتن مکانی مناسب برای ایستادن در فاصله تقریباً 3 متری از صفحه نمایش کامپیوتر…

سپس برای انجام تست، کاربر تلفن همراه را در دست گرفته و در فاصله 3 متری از صفحه نمایش کامپیوتر می ایستد. کامپیوتر حروف و نمادهای مختلفی را نمایش می‌دهد و کاربر همزمان پاسخ‌ های خود را در اپلیکیشن موبایل وارد و لنزهای اصلاحی را اضافه و یا حذف می نماید و هر چشم را طبق دستورالعمل می پوشاند.

طبق گفته Visibly، انجام این تست حدود 6 دقیقه طول می کشد و تنها در طی 24 ساعت نتیجه تست توسط یک پزشک در همان ایالت بررسی شده و برای فرد نسخه صادر می گردد و یا در صورت مشاهده تغییراتی در دید کاربر، مراجعه و ملاقات حضوری با پزشک متخصص به وی توصیه می شود و نسخه قبلی وی، تمدید نمی گردد.

اگرچه این تست مزیت های فراوانی دارد اما محدودیت و کمبودهایی نیز دارد: 1- این تکنولوژی فقط برای افراد بزرگسال (22 الی 40 سال) قابل استفاده می باشد. 2- نتیجه این تست صرفا جنبه پشتیبانی و ساپورتیو دارد و جایگزینی برای معاینه سلامت چشم به صورت حضوری نمی باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سمت چپ بکشید *